tisdag 2 juli 2013

God morgon!

God morgon!

Nu har jag just kommit tillbaka från en blåsig promenad längs med havet. Vi är hundvakter ett par dagar till Sigges syster och har därför två stora svarta bestar hemma.

Vi skulle egentligen tagit en mer stillsam promenad på ängen här hemma, men när vi kom upp på ängen och jag just släppt hundarna, såg jag.....ett vackert rådjur som stod och tittade på oss i skogsgläntan! Aj, aj, snabbt fånga in hundarna innan de fick upp spåret och så tog vi en annan väg.

Men som sagt, nu är vi tillbaka och det är verkligen bästa stunden på dagen. Hundarna är trötta och har lagt sig att vila och jag sitter med min kopp te framför morgon-TV och har hela dagen framför mig. Jag har ledigt från mitt lärarjobb i 7 veckor till :-) och affären är inte öppen idag, så vad ska man ta sig för?

Jag tror att det blir att måla staketbrädor. Vi byggde altan förra sommaren och är inte klara med räcken runt om. Men det jag målade igår, regnade bort på kvällen, så det behöver göras om :-(.

Men visst är det trögt ibland när man ska komma igång med något nytt projekt? Det tar liksom lite emot i början. Det är så mycket som ska plockas fram och fixas innan man kan sätta igång med själva arbetet. Som nu t.ex. Jag måste först åka till färgaffären och köpa färg, för den tog slut igår när jag målade den färgen som nu regnat bort (!).

Här ska räcket upp. Det kommer förhoppningsvis att bli någon snygg pergola också, med tak över. (Det regnar ju så mycket nu för tiden). Trädgårdsmöblerna kommer för övrigt från Artwood. Dessa kan man beställa i min butik: Tjuvkil 939.





Här har vi hundarna efter promenaden. Sigge i förgrunden, är trött och vill vila och Bella, syrran, försöker på olika sätt att hålla igång honom. Men nu har hon också gått och lagt sig :-)


 
 
Nu tar jag en kopp kaffe också och kanske en chokladmuffins? Ska fundera på om jag har tillräckligt med energi för att sätt igång med något vettigt idag :-)
 
Vi hörs snart igen!
Anna-Lena

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att hitta dig här.
    Var glad att det inte var vildsvin ni träffade på. Här finns det både rådjur och grisar så det gäller att ha koll på lille Pelle.
    Ha en bra dag!/Vittran

    SvaraRadera