onsdag 3 juli 2013

Lite nytt i affären!

Hej!
Då var det onsdag och dags att öppna butiken, men innan dess en promenad med vovvarna innan Bella ska lämnas på nästa ställe. Nu ska hon hem till "mormor" och "morfar" ett par dagar innan det är dags för husse och matte att komma hem.

Snälla söta svärmor har bakat fantastiskt goda nötcockies med 70%-ig choklad och muscovadosocker som hon tycker att jag ska sälja i fiket. Tyvärr är de jättegoda, så jag har redan ätit upp två stycken och eftersom det började regna idag och ingen kunde fika ute, så får det bli att äta upp resten också. Jag är dessutom hemma ensam ikväll då Magnus jobbar på Stena match cup för Handelsbankens räkning i två dagar, så det är bara att offra sig :-) och grabbarna är på varsitt håll......TV och nötkakor, mums!

 
Jag får väl lägga pengar i kassan och redovisa för svärmor :-)
 
Det blev en trevlig dag i affären. Ett glatt gäng från Gullbringa kom förbi! De jobbade hemma hos en av kollegerna idag och tog en tur till mig efter arbetsdagens slut. Tack för ert besök, det var väldigt trevligt!
 
Idag har det kommit mycket fin från Lilly of Sweden! Fina tunikor och klänningar, väskor och smycken! Riktigt fina saker.
 
 
Förresten middagen igår blev så här god!
 
Och nu finns det rester till mig i flera dagar :-))
 
Ha det gott i regnet! Har ni förresten hört att det kommer in ett fantastiskt högtryck i början av nästa vecka?! Håll tummarna!
 
På återhörande snart!
Anna-Lena
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ser ju ut som du har det hur bra som helst. Den där middagen ser ju inte helt fel ut! Mums!

    SvaraRadera