torsdag 4 juli 2013

Shapingtrosor, lösnaglar och en orolig mage

God förmiddag!

Dagen började tidigt idag trots att jag är ledig. Äldste sonen kom hem i går kväll och tittade bedjande på mig samtidigt som han meddelade att han måste åka med 06:00-bussen till jobbet, eftersom hans bil råkade vara på fel ställe, d.v.s. inte hemma. Mamman med ständigt dålig samvete för att inte vara en tillräckligt bra mamma, d.v.s. jag, svarade då att jag kunde köra honom istället. Så klockan ringde klockan kvart över 6 och Sigge tittade konstigt på sin matte. Varför ska vi upp nu???

Men sonen var glad, mamman nöjd och allt frid och fröjd.

Sedan fick Sigge åka till sin dagmatte Carolina, som han älskar mycket. Matte och Husse ska nämligen ut på trevligheter ikväll på Marstrand och Carolina tyckte att det var bäst att Sigge kom redan på morgonen så att han kunde följa med henne till jobbet som hundrastare.

Ikväll blir det alltså festligheter på Match cup Lounge vid Strandverket på Marstrand och jag har bestämt mig för att jag köper en klänning och kofta av mig själv. Det blir denna stass ikväll:

En underbar klänning från Lilly of Sweden och en kofta av samma märke.

Men för att det ska bli riktigt snyggt får man hjälpa naturen på traven lite. Så in till Kungälv och Lindex för att inhandla ett par shapingtrosor och en uppsättning lösnaglar på Jeanette hairdesign. De egna naglarna är helt oacceptabelt fula efter trädgårdsjobb och målningsarbete, så så får det bli!


Trosorna är förstås inte svarta (!) hade ju sett rätt vulgärt ut, eftersom klänningen är något transparent. Utan så där lagom sexigt hudfärgade. Eller champagne-färgade om man vill få det att låta lite mer glamoröst. (Vilket det verkligen inte är). Nu har jag inte provat dem än, har ingen aning om hur såna funkar. Kanske blir man helt galen efter halva kvällen och måste slänga av sig dem? Jag får kanske ha ett par extra, vanliga i handväskan :-)

Sen är magen inte vad den borde idag. Kanske någon av musslorna var lite dålig? Eller förresten, det var säkert de där himla goda nötkakorna som jag åt alldeles för många av igår. Just nu har jag tagit en kopp te och vitt bröd. Får se hur det går, håll tummarna att jag inte måste sitta på toa hela kvällen :-)

Ha det gott!
Anna-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar