onsdag 10 juli 2013

Timo Räisinen, blåbär och en härlig morgon

Hej igen!

Ja då var man tillbaka till vardagen efter förra veckans festligheter på Marstrand. Övernattning på Havshotellet och en trevlig mingelkväll med intressanta människor och riktigt bra underhållning av Timo Räisinen. Maten hade amerikanskt tema eftersom det var USA:s nationaldag, så det var en del anrättningar med pumpa (!) förvånansvärt gott och diverse olika grillade kötträtter.
Shapingtrosorna satt som de skulle och de satt alltså där dom satt. Det var inte tal om att gå på toa i onödan om man säger så. Speciellt svårt att få av och på med lösnaglar. Så det var ganska skönt att slänga av sig dem:-).


Ja bildkvaliteten är inte den bästa, men kvaliten på artisten var av högsta klass. Underhållande och riktigt bra drag! Tack för det!

I dag var vi ute och tog vår vanliga promenad runt Kastebacke, jag och Sigge. Det är underbart att kunna promenera längs med havet utan att möta en enda människa. Inte för att jag inte tycker om människor, men så där på morgonkvisten är det skönt att strosa i sin egen takt och vara så där riktigt inbunden och bara njuta av utsikten och den vackra naturen. Jag är verkligen tacksam att få uppleva denna natur varje dag. Lika fascinerande sommar som vinter. Här kommer en bild:

 
I bakgrunden ser man Älgön. Sigge är beredd med frisbeen.
 
På vägen hem genom skogen stötte jag på några av sommarens enda blåbär. Tyvärr har ju nästan allt blåbärsris blivit förstört i den frystorkan som var i våras. Men några enstaka har jag smakat på min väg genom skogen. 
 
Ha det gott!
Anna-Lena
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar