måndag 1 juli 2013

Hej!
Nu startar jag min blogg som kommer att handla om lite av varje som känns aktuellt för en snart 50-årig tonårsmamma med en nyöppnad liten affär med kläder, inredning och presenter.

Eftersom jag också jobbar som lärare inom vuxenutbildning, kommer det säkert en del tankar om som berör det området också.

Som ganska nybliven hundägare kommer det att vara aktuellt med en del frågor och tankar om hundfostran också. Vår hund Sigge, som nu är drygt 2 år är helt underbar och passar vår familj på många sätt, men just nu upptas mina tankar av hur vi ska får bort hans aggressiva utfall när vi möter vissa hundar här i vårt område. Men jag har fått många fina tips och har också fått träffa Anette Olsson som utbildar sig till hundpsykolog. Hon är helt övertygad om att det inte är något fel på vår Sigge, utan att det mest handlar om matte som blir orolig och nervös och som Sigge måste beskydda. Jag återkommer med uppdateringar........

I helgen har det hänt mycket roligt. En barndomskamrat som jag inte träffat på säkert 10 år, kom och hälsade på i butiken. Han och hans fru hade sett ett par snygga barpallar från Artwood på Kungsmässan och undrade om jag hade dem. Som tur var skulle vi just få en leverans från Artwood och jag kunde få med dessa barpallar också. De var verkligen jättesnygga.

Sen var min kusin och hennes familj på besök i lördags kväll. De reste upp från Malmö på morgonen och var på Liseberg hela dagen i ösregnet. Trötta, men nöjda avslutade vi kvällen med grillning (!). Det ösregnade och blåste halv storm, men vi lyckades i alla fall åstadkomma både kamben, hamburgare på högrevsfärs, fläskfilet och oxfilet och tillbehör i form av grillade grönsaker. Har man bestämt sig för att grilla får det bli så, oavsett väder, eller hur?

Igår avslutade vi helgen med att åka och hämta Sigges syster, som vi ska passa ett par dagar nu när hennes matte och husse är i Grekland. Husse ringde för övrigt just nu och de längtar hem båda två. Tur att de bara ska vara borta en vecka.

Nu ska jag försöka fixa till lite bilder och annat på bloggsidan. Jag är verkligen nybörjare, men jag ska försöka förbättra allteftersom jag blir lite mer varm i kläderna.

Ha det riktigt gott och hoppas att sommarvärmen snart kommer till oss här i Tjuvkil och till alla er andra också för den delen!

Anna-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar